onsdag 2 februari 2011

Leffa

Vilket väder idag, det är vår i Stockholm!

Ska på bio med ett par tjejkompisar efter jobbet idag. Vi ska se Love and other Drugs med Anne Hathaway och Jake Gyllenhaal. Håller tummarna för att den är bra! Jag brukar faktiskt tycka om Anne Hathaways filmer. Det brukar vara ganska lättsamma filmer. Precis vad man behöver så här mitt i veckan så att man inte drunknar i sitt jobb. Fast imorgon och på fredag ska jag på kurs och kommer inte att vara på kontoret, det känns bra med lite omväxling! Till helgen tänkte vi ta det lugnt, d.v.s. stanna hemma, laga mat, titta på film och inte dricka rödvin. Åtminstone på fredag. På lördag var det tal om lite utgång igen... Vi ska se!

Jag har förresten satt mig själv på en sträng kur från och med måndagen. Mycket råa grönsaker, gröna smoothies, inget kaffe (det har jag hållit redan i 10 dagar!), så lite kött som möjligt, inget socker, inget gluten och inga mjölkprodukter. Och kroppen mår genast mycket bättre! Det finns nämligen röster inom det här med att vara nyttig och må bra som säger att detta är vägen för att slippa ständig trötthet och huvudvärk, sova djupt, förbättra matsmältningen, bli av med hudproblem och förhöjda giftvärden, slippa astma, eksem och humörsvängningar och uppnå nån slags mental klarhet. Tanken är alltså att man genom att få i sig naturliga näringsämnen från grönsaker, nötter, frön och baljväxter och genom att undvika all den processerade mat som vi äter idag med mycket E-ämnen gör vår kropp en stor tjänst, eftersom alla dessa ämnen blir för mycket för kroppen att hantera. Undvik också mat som ger en försurad miljö i kroppen. Läs mera t.ex. här! och försök låta bli rött kött, vinäger, socker, transfetter och mejeriprodukter. Ingen lätt match, jag vet. Men försök ge det en chans, börja med ett steg i taget!

Ha en bra februaridag :)


Tycks vara ganska mycket sänghäng i den här filmen

2 kommentarer:

  1. Vad tyckte du om filmen, var den bra? Jag har laddat ner den på datorn men inte ännu kollat.

    SvaraRadera
  2. Joo den var väl helt okej! Rolig, lite förutsägbar men ändå helt sevärd.

    SvaraRadera