måndag 18 juli 2011

Om att äntligen få vila och ta det lugnt och alla andra synonymer.

Oj. Har spenderat gårdagen och framåt på Peiks föräldrars lande i Ekenäs yttre skärgård. Det har varit så fint väder med varmt och solsken att jag nu verkligen på allvar börjar förstå att jag är på semester... Jag blir liksom trött av att bara göra ingenting och jag är nöjd med att bara göra ingenting och det är så långt ifrån den vanliga vardagen hemma i Stockholm att jag känner mig som i paradiset.

Igår gjorde vi en dagsutflykt till Jussarö. Det är bara 10-15 min båtväg härifrån. Efter det följde bastubad och dopp i havet, sedan bäddade vi i bastukammaren och avslutade dagen med en sen grillmiddag uppe i stugan. Gah gah gah vad härligt det är med finsk sommar. Gött.

Imorse blev det semesterns första riktiga sovmorgon. Sov som en stock i 10 timmar. Det var trots allt redan min 12:e semestermorgon så det började väl vara på tiden... På torsdag blir det ju dessutom Malax och där lär man ju sova ännu mera. Jag ska försöka njuta lite till av tidiga morgnar utan väckarklocka innan det är för sent.

Här lite bilder från gårdagens promenad på Jussarö.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar