fredag 22 juli 2011

Tidsfördriv av den bästa sorten.

Jag har fått några nya favoritsidor som jag brukar fördriva tiden med om jag har tråkigt och som jag tänkte tipsa er om!

För det första har jag blivit ett riktigt Pinterest-fan. Det är en sida där man kan surfa runt bland olika inspirationsbilder. Man har en egen profil där man sparar bilder i olika mappar och så kan man klicka sig runt bland andra människors bilder och bara låta ögonen njuta. Det är så vackert! Hit behöver man en invite. Vill du ha en så säg till för jag har några stycken kvar! Jag blev inbjuden av Hanna, som också är totalt biten. Så här kan de se ut:



För det andra har syster Emma introducerat mig till StumbleUpon. Där kan man välja och vraka bland diverse kategorier och sedan "stumbla" sig fram bland olika hemsidor, blogginlägg, foton m.m. i de valda kategorier. Man kan spara sina favoriter och följa sina kompisars favoritsidor. Gå med! Här behövs ingen invite. Just nu stumblar jag Health, Clothing, Photography och Cooking och har bland annat hittat följande favoriter.









Och det finns hur mycket mera som helst! Prova. Båda två är underbara som inspirationskällor för livet i allmänhet och bloggen min i synnerhet. Naturligtvis.

Ha en trevlig fredag!

1 kommentar:

  1. Alltså jag är så beroende av pinterest att jag borde få lite avvärjning känner jag... Stumbla har jag prövat på men inte riktigt fastnat. Det kommer för mycket dåligt också. Tur det! Jag använder redan alldeles för mycket tid ute i inspirtationscyberrymden!

    SvaraRadera