lördag 13 augusti 2011

L. Ö. R. D. A. G.

Har just proppat i mig en stor lyxig lördagsfrukost och sitter i köket och funderar på vad månne härnäst. Lite trött efter igår, jag hade min första after work på kontoret, där jag väntade på att Anni skulle sluta jobba. Lite efter sju rusade jag sedan vidare därifrån och österut. Vi trippade tillsammans till Story Hotel, där vi fick bord på restaurangen utan bokning. Hurra! Det är ett hotell med den bästa after work-baren och coolaste restaurangen i stan tycker jag just nu. Jag åt grillad regnbågsforell med kungskrabba, rostad tomat- och hummerfond, anchochiliaioli och blomkål. Det var utsökt. När vi var mätta och belåtna fortsatte vi till Sturehof och Obaren och Mellanbaren. Avslutade med lite skumvin på Sturehofs terass, där vi så vänligt blev erbjudna sittplatser av två gamla damer à 70 plus som tyckte det var så dags att bege sig hemåt där vid halv ett-snåret.

Idag skiner solen och jag ska nog bege mig ut så snart så snart. Trevligt augustiveckoslut!


Jordgubbar, banan, hallon, blåbär och mandelmums. (Det här är inte en Pentik-blogg. Jag kanske borde skaffa flera frukostskålar att visa upp mina frestelser i... Men jag älskar de här!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar