lördag 29 oktober 2011

Om man bara fått ha lördagsfrukost varje dag

Jag har systerligt besök igen och det firade vi i morse med en sats crunchyga morgonmuffins! Inspirationen till dessa kommer från min härliga bok Food for Thought som jag nog skrivit om 100 gånger minst vid det här laget. Älskar helgfrukostar.

Godisarna innan de åkte in i ugnen...

...och här har de just kommit ut. Varma och härliga.


Till dessa mixade jag en smoothie på havremjölk, banan, frysta hallon, några färska dadlar, lite varma kryddor (kanel, färskmortlad kardemumma och ekologiskt vaniljpulver), agave och lite sojayoghurt för konsistensen. 


Avnjuter med en klick sourcream spread - en mjölkfri variant av crème fraîche, himla god kombination måste sägas. 

Det verkar vara Tintin för hela slanten vart man än vänder sig den här helgen så vi ska gå och se den på söndag tänkte vi! Jag vet inte om jag någonsin läst en hel Tintintidning (eller vad de ska kallas), men ändå börjar det pirra lite nostalgiskt i kroppen när jag ser alla dessa pärmar och pratbubblor och lilla hunden Milou. Mystiskt, men fint.


Veckoslutets morgonkaffe. Åh! Ha en trevlig helg hör ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar