söndag 28 februari 2010

Söndagslasagnen

Hemma och pynjar medan Peik är i LA Bar och tittar på ManU-match. Jag håller på o laga lasagne, skulle googla fram lite proportioner till en mumsig ostsås och så hamnade jag här. Jessica for hem idag, vi hade jätte roligt under helgen! Igår shoppades det (för Jessicas del) för hela 2010 och på hemvägen tog vi en omväg via Akki Sushi vid Medborgarplatsen som har stans bästa sushi (själva stället är litet som en skokartong men fisken är fenomenal) som sedan avnjöts hemma i Årsta med en torr tysk Riesling som vi bett efter i Hötorgets Systembolag. Jag brukar inte vara så förtjust i vitt vin men detta var riktigt riktigt gott. Till och med Peik höll med. Hur som helst, efter sushi och vin åkte vi till ett ställe. Just det - ett ställe. Baren heter så, också den vid Medis. Det var en riktig hejarklubb&bar!

Aj jo jag köpte faktiskt en riktigt nätt åtsittande blommig kjol från Urban Outfitters. Men det var mitt saldo! Till stor del troligen tack vare att Massimo Dutti stängde dörrarna framför näsan på oss då vi äntligen hade kommit ända dit. 17 på en lördag är väl ändå lite väl tidigt för att stänga skulle man tycka.

Raw Comedy på Göta Lejon på fredag var oslagbart! Standup kan aldrig slå fel. Fast jag måste säga att de bästa standup-upplevelserna i Stockholm hittills ändå varit på Norra Brunn. Peter Wahlbeck som vi såg på Norra Brunn för en vecka sedan var dessutom med på Raw så vi fick se honom igen. Tyvärr kan jag inte tåla honom. Inte min smak och inte många andras heller verkar det som.

Nu ska jag nog återgå till lasagnen! So long, farewell, auf Wiedersehen, goodbye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar