onsdag 24 augusti 2011

Kanalpicknick, ont i fötterna och Schouff

God onsdagmorgon. Hur har ni det idag? Lite trött här borta, annars bra. Jag träffade Peikus och Johan på Ramblas igår - bästa (och billigaste) tapas vid Hornstull - och åt lite goda kronärtskockor och en tomatsallad och hade sedan lite svårt att somna. Efter ett glas vin? Hur som haver. Här kommer lite fler bilder från det vackra Amsterdam. Och museet förresten - det levde upp till mina förväntningar! Och nu har jag bestämt att jag ska läsa dagboken på nytt. Det är säkert 15 år sedan sist.




Lunchpaus. I Amsterdam äts det mycket bröd. Det var knappt att man kunde beställa in en sallad utan att den serverades "on bread".







Vi tog en ölpaus vid Singel och kollade på båtarna som åkte förbi.



Det verkade vara väldigt poppis att hyra båt i Amsterdam på lördagar och kryssa runt mellan kanalerna med gott sällskap, mat och musik.


Favoritbåten. Om jag bodde i Amsterdam skulle jag låta pappa bygga en sådan här åt mig.


Folk åkte runt i kanalerna med pellegrinoflaskor och vinglas och basilikakrukor och hade dukat upp till de finaste picknickarna i sina båtar. Jag vill ju också!





På kvällen åt vi middag på ett typiskt brown café i Jordaan. Det är en caféliknande restaurang med brunt möblemang och en vanlig bardisk med vänlig betjäning, otroligt god holländsk/fransk mat och en hel massa gezelligheit. Här jag med min nya blommiga sjal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar