onsdag 24 augusti 2011

Den lilla yogin i mig.

Skön känsla i kroppen. Jag har precis kommit hem från höstens första yogatimme. Nu märker jag hur mycket jag har saknat det. Det var faktiskt i mars jag gick min senaste kurs så det är ju evigheter sedan. Så annorlunda det kändes att cykla iväg till Fjällgatan (precis ovanför Fotografiska) nu på sensommaren då det forfarande är ganska ljust och mycket människor på gatorna efter klockan nio, jämfört med kylan och mörkret och slasken i januari-mars. Jag märker förresten också att det är så mycket lättare för mig att yoga nu när jag äter så ren mat. Kroppen är så lätt och andningen mycket smidigare. En sådan lättande upptäckt.


Här jag i Vondelpark på söndag. Men nu säger jag natti natti för nu ska jag sova gott! Men först läsa lite kvällslektyr i form av Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay. Den skildrar några fruktansvärda händelser i en liten fransk judisk flickas liv i andra världskrigets Paris parallellt med en medelålders kvinnas vardag och liv på 2000-talet i samma stad. Sällan har jag varit så här fäst vid en bok. Den har kommit ut som film också förresten. På franska har jag för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar