tisdag 9 februari 2010

Pärlmånad

Nu är det en tid sen sist. Vad har jag pysslat med? Sökt jobb och skrivit på mitt forskningsarbete. Igår var jag på shopping- och kafferunda med Katten på stan. Vi var på Muffin Bakery på övre Drottningsgatan - oh vilka muffins! Riktigt farligt ska jag säga.

På söndag bakade jag lyxiga kanelbullar och slängde ihop min första lasagne. Efteråt fick ont i magen vilket störande nog ännu också håller i sig, jag antar att min mage fick en slags mjölkchock efter fyra veckor så gott som utan mjölk. Så Peik får äta upp lasagnen, nu tänker jag totalt mjölkpausa i några dagar.

Jag var på Intensivjympa på Friskis & Svettis igår. Medeljympan var alldeles för lätt så jag tänkte att gårdagens pass skulle vara lämpligt för mig - men du milde vilka muskelkonster. Alldeles omöjligt. Det var en kille som drog jympan och han var ganska hård på dessa akrobatstricks medan jag istället halvhängde halvlåg på marken och försökte sprattla med armar och ben. Nu har jag i alla fall någonting att förbättra!

Igår när jag satt i köket och tittade ut genom fönstret såg jag fyra hjortar som skuttade omkring i skogen. Haha! Var bor vi riktigt? Men jag minns att Peiks syster med fam. som bor ute i Tyresö har berättat att det brukar titta in älgar genom deras vardagsrumsfönster ibland så det här är väl ingenting jämfört med det. Heja Stockholm!

Är hemma i Finland 22.-26. februari medan Peik är i Clermont-Ferrand på arbetsresa. Mamma och pappa kommer på besök nästa vecka. Mycket att se fram emot!

Nu ska jag börja fila på en ny jobbansökan. Hemlis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar