tisdag 9 februari 2010

P.S. elräkningar forts.

Studerade mina franska elräkningar med pappas hjälp och märkte att en siffra bytts från en räkning till en annan och att franskisarna alltså försöker få mig att betala för totalt 5366 kWh istället för min verkliga konsumtion som är 1468 kWh. "I must admit your studio was always very hot......." DÄR FICK DU. Nästan 4 ggr mera skulle de ha mig att betala för !

Pyttsan heller!

Ska se vad Stéphane nu svarar. Det hade redan hunnit komma kravbrev från franska Justitia eftersom jag inte ännu betalat denna något för höga räkning. Hoppas jag snart får min riktiga summa. Jag börjar få riktiga antipatier mot Frankrike nu när de över en månad efter att jag kommit hem orkar skicka brev efter brev där de kräver det enda dokumentet efter det andra. Från CAF kommer det ännu också brev. För att kunna betala ut mitt sista bostadsstöd och "avsluta mitt konto" har de skickat redan två brev där de ber mig skicka tillbaka olika dokument som jag alltså redan en gång har gett åt dem när jag var där i september. Helt otroligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar