lördag 31 mars 2012

Påskgul liten immunförsvarskämpe

Nu risar och krasslar det i rören igen - vad är det som händer! Jag misstänker att det beror på att jag har fått något för lite sömn de senaste veckorna, och dessutom inte varit min råa linje alldeles trogen vad gäller matfronten... Nu blir det nya tag, banne mig. För att lysa upp tillvaron en sådan här lördag, då det dessutom börjat snöa ute igen efter två härliga vårveckor, behövde jag verkligen en sådan här liten vän!



En rejäl sats (räcker till 2 personer)


3-4 cm ingefära
2 kiwifrukter
2 stjälkar blekselleri
2 tsk gurkmeja
1 rejäl tsk honung
2 dl fryst mango
saften från en stor klyfta citron
2 dl havremjölk

Mixa lent i en blender, häll upp och drick. Ingefäran, gurkmejan och honungen sätter rejäl fart på immunförsvaret och mangon gula nyansering får stå för påskkänslan.

4 kommentarer:

  1. Den ser så god ut! En riktig påsksmootie, kommer jag absolut att prova imorgon. Krya på dig! / Annika

    SvaraRadera
  2. ingefära + gurkmeja + citron = fin kombo!! hoppas den gjorde dig friskare! krya! :))

    SvaraRadera
  3. Äter du inte fisk, kött eller kyckling alls?

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rött kött äter jag inte längre, fisk och fågel kan slinka ner ibland på lunchen eller om jag är ute på restaurang. Hemma lagar jag väldigt, väldigt sällan fisk eller kyckling och ännu mera sällan tillredd mat nuförtiden. Det finns så mycket gott man kan göra raw istället, och det är mycket enklare! Jag älskar den lätta känslan efter att ha ätit raw mat - inget koma liksom, man känner inte att maten tar över och bestämmer hur man mår, utan man styr själv.

      Radera