onsdag 28 mars 2012

Återigen en skön, grön morgonblandning

Nu har jag kört igång med smoothiefrukostar igen! Ibland behöver jag någonting mer att bita i och då blir det olika frukt- och nötgrötar eller granola med frukt, men nu fick jag lust på någonting svalkande grönt. Det här är en av mina godaste kreationer - provkör gärna den här om du är nybörjare med gröna smoothies. Receptet finner du nedan - proportionerna är ungefärliga eftersom jag som alltid höftade ihop den av det jag hittade i köket den här morgonen.


Till 2 stora glas


2 stjälkar selleri
2 nävar babyspenat, sköljd
saften från en lime
1 liten ekologisk banan (bananen ska inte vara för mogen, hellre lite åt det gröna hållet då jag får välja!)
1 medjool-dadel
1 tsk lucuma (superfood i pulverform som kan användas som ett naturligt alternativ sötningsmedel med sin lönnaktiga smak - skippa detta om du inte har det hemma)
1 tsk vetegräspulver för en extra immunförsvarskick (kan också skippas)
1/4 grönt äpple som blev kvar från kvällen innan
1 msk kokosolja
3 dl vatten

Mixa lent i din blender och häll upp i stora glas. Jag dricker ett till frukost och tar med mig resten till jobbet i min härliga medtagbara smoothiemugg från Systrarna Voltaire. Skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar