söndag 14 mars 2010

Ray bans, morotsmuffins, fotboll och Pellegrino

Sitter i sängen med datorn och en chokladask i famnen medan Peik tupplurar här bredvid. Det blev lite sent igår så vi har inte sovit mycket inatt (okej, vi kom nog i säng vid 01:30 och sov till 09 så så farligt är det kanske inte). Johan bjöd på middag igår kväll hemma hos sig på Liljeholmen, vi var 4 stycken allt som allt, en rolig kille som Johan kände från sin tid på KTH var också med. Asgott var det, hemmagjorda lövbiffar med klyftpotatis och bernaisesås och en hel del vin!

Så idag blev det en lång lat skön morgon och ungefär vid 13-tiden kom vi ut genom dörren. Fint och soligt väder var det men blåsigt som fan! Vi var bland annat på Åhléns och provade Ray Ban-solglasögon som vi nu ska beställa via nätet, i den enormt stora Stadium på Sergelgatan där jag köpte en simdräkt eftersom vi har tänkt börja simma från och med imorgon kväll, på kafé där jag åt världens största och godaste morotsmuffin och sedan och kolla andra halvleken av ManUtds match på Dubliner bredvid Kungshallen. Peik har varit där ganska ofta och när vi kom in dit satt hans två åskådarkompisar redan där och skrålade och skålade (med vatten dock). Han har alltså lärt känna dem eftersom de också kollar samma matcher just där. De var riktigt trevliga! Killen är svensk med serbiskt ursprung har jag för mig och tjejen lite äldre alltså kanske 30 typ och kommer från England men har något afrikanskt eller indiskt ursprung (joo jag inser konstigt antingen-eller men så sade Peik faktiskt).

Ikväll blir det restmiddag. Låter kanske inte så gott men rester i det här huset betyder idag lasagne och bacon-spenat-getostpaj så det är faktiskt inte så illa! Dessutom köpte vi varsin liten Pellegrino-lemonad i Cajsa Wargs matbutik i SoFo igår som vi säkert ska smaka på ikväll haha. Jag tycker ju inte ens om limsa. Men lite speciellt måste det ju vara, det är ju ändå Pellegrino!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar