söndag 4 juli 2010

Sommarstockholm

Mina solbrillor har äntligen kommit! Peik och jag beställde dem från UK och de anlände på tisdag. Så sköna! Haha. Tyvärr hade Peiks brillor en skråma mitt på ena linsen, så han måste skicka tillbaka dem och vänta på nya. Jätte synd!



















Det har varit nästan 30 grader i skuggan hela helgen och vi har haft en riktigt bra helg! På fredag hade vi picknick på ett berg här i Årsta och for sedan och kolla på fotboll till Gamla stan med en av Peiks vänner som nyss flyttat hit. På lördag var vi ute i Engelska parken på Drottningholm och hade picknick i solen hela dagen med god mat och rosévin. Det är jätte fint ute på Drottningholm. Påminner lite om bilder som man sett från Versailles. Hade inte varit där förut! Vi var fem personer allt som allt, vi två + två av Peiks kompisar + en flickvän. Efter att ha suttit i solen tillräckligt länge åkte vi till Kungsholmen hem till två ur vårt gäng och kollade på Tyskland - Argentina, wow vilken match! Jag tror att Tyskland vinner VM (hoppas i alla fall)! Deras hus hade en härlig takterass där vi satt en stund på kvällen och avnjöt några martinis och mera rosé... Efter det gick vi och äta pizza och sedan åkte vi alla hem till oss i Årsta för att kolla på den andra matchen. Vilken dag!



























Jag vid kajen utanför Drottningholm igår medan vi väntar på vårt picknicksällskap



















Peik och Drottningsholms slott


Så idag har vi legat i solen ute på Djurgården nära Waldemars udde. Det var så idylliskt där... Det fanns ett härligt café där också men tyvärr fick Peik så svåra hösnuvebesvär att vi måste sticka in till city istället, där vi åt lite sallad på en terass i skuggan (det bästa jag vet är när det är varmt i skuggan!) och shoppade lite på stan. Nu är vi hemma... Man blir helt matt av att vara så mycket ute i solen! Jag har inte bränt mig någonstans, tvärtom, jag har haft så mycket solkräm på mig både igår och idag att jag knappt fått färg... Hehe!


























Peik idag ute på Djurgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar