tisdag 10 augusti 2010

Ljuva vardag

Det känns faktiskt inte alls så illa att vara tillbaka i vardagen igen. Det känns till och med som om jag inte skulle ha varit borta en endaste en semesterdag - det är väl så här det är om man trivs på jobbet! Jag trodde jag skulle vara ensam på kontoret hela veckan men vår ena förvaltare jobbar på förmiddagarna så då har jag lite sällskap. Vår jätte trevliga receptionisttjej (flicka säger man inte i Sverige då det snarare syftar på småbarn, trust me I've made that mistake) som är i samma ålder som jag har också kommit tillbaka från sin semester och varje gång jag går till köket blir jag där en stund och småpratar med henne. Idag har vi bara pratat om kläder. Varje gång, haha. Vi skrattade bland annat åt axelpuffar och jackor med guldband och -knappar som får en att se ut som en cirkusdirektör.

Peik kom hem idag - hip hurra! Men jag hade ju Kitty Katten här då jag annars skulle ha varit ensam, igår kväll gick vi på en fika och flanerade omkring på stan i några timmar. Idag åt vi lunch tillsammans på ett japanskt/koreanskt ställe på Birger Jarlsgatan. Vi tog var sin bentolåda med japanska och koreanska smårätter, inklusive lite sushi! Kan varmt rekommenderas :-)

Har just slängt i oss varsin mangocurryhöna/kycklingsallad och sitter nu båda i soffan framför TVn med varsin dator i famnen.

Lägger upp lite kul bilder från resan nedan!
Observera ny handväska på bild nr 3.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar