måndag 27 december 2010

Hemma.

Underlig känsla att vara hemma i Stockholm och samtidigt ha varit i stugan i Malax för bara några timmar sedan. Har packat upp min väska som vägde typ 25 kg eftersom den är full med både jul- och födelsedagspresenter och eftersom jag dessutom bestämde mig att ta hem min lilla spegelbyrå från Malax var det med en stor pust jag äntligen kunde slå igen ytterdörren bakom mig efter ett sjuhejdans kånkande och diverse bilfärder och flygresor och tåg- och tunnelbane- och bussbestyr. Nu sitter jag bara och väntar på att det ska bli varmt här igen för vi hade skruvat ner värmeelementen här hos oss inför julhelgen eftersom det har hänt någonting explosivt med Stockholms elpriser den här månaden. Vi vill inte ha en till elräkning på 2000 kronor enbart för december, som det gick i februari. Men var inte oroliga kära kommande gäster, det är nog mycket varmt och skönt hos oss när vi är hemma :)

Nu ska jag gå till butiken och köpa något nödvändigt inför kvällen och morgonmålet. Imorgon jobb. Det blir en kort jobbvecka, enbart tis-ons-tor och torsdag torde dessutom vara halvdag eftersom det ju är helgdag på fredag!

Vi blir 11 personer på nyåret. Peik och jag har 7 stolar. Närmare bestämt 5 stolar och 2 pallar. Ekvation som måste lösas asap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar