söndag 5 december 2010

Un bon week-end!

Jag har just kommit hem från en adventskonsert i Sofiakyrkan på Södermalm. Helt bredvid min yogaskola. Det var så fint och så härligt att få lite julstämning, i god tid innan jul dessutom! Akademens och Lyrans konsert kommer jag ju att missa i år igen så det här kändes som en bra kompensation. Jag var där med Lisa, som vi träffade via Katten kompis för några veckor sedan. Hennes pappa var dirigent så hon hade fixat gratisbiljetter åt oss helt längst fram. Inte dåligt! Det var så fint att gå hem från kyrkan efteråt, den ligger högt uppe på en kulle tillsammans med en massa små gulliga några-sekel-gamla röda trähus. Vi var förresten på ett jättemysigt café vid Nytorget innan konserten, minns ej vad det hette. Det är så fint så fint vid Nytorget! Men så här såg det ut:


Vi köpte nästan ett matbord idag. Jag fick beslutsångest i sista sekunden så nu kom vi överens om att jag går till Mio imorgon på lunchen och bestämmer vilket bord det blir. I-landslyx, jag vet, men man måste väl få ha problem för det?

Jag tycker att vi också borde få ha ledigt imorgon. Det är trots allt ganska många finländare som bor i Sverige! Urkburk jag har då ingen lust att gå på jobb. Jag skulle mycket hellre stanna hemma och laga lussekatter och julgodis och baka fammos goda pepparkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar