tisdag 18 januari 2011

Lovely Tuesdays

Spinningen avklarad. Morotsbiffar i ugnen. Jag hittade sådana utan tillsattsämnen i frysdisken i vår Ica! Goda med en currysås (blanda yoghurt, crème fraiche, salt, peppar, curry, soja... vad man råkar ha hemma!) och lite rårörda lingon från Malax.

Det är så hemskt väder ute nu att jag bara är arg varje gång jag kommer inomhus för att jag ha måstat gå så långsamt och råkat stiga i dom största vattenpölarna på vägen. Tala inte till mig då. Imorgon ska det dessutom frysa på. Men på fredag kommer jag till Finland! Det blir nära och kära-kalas för hela slanten på lördag, ska bli roligt att se många igen som jag ju inte ha gjort för att jag bott borta redan 1,5 år! Länge eller hur?! Jämfört med vad det känns som alltså :)

P.S. Förra veckans heta potatis här i Sverige var idén att elever ska få rätt att överklaga sina betyg och att man behöver grunda en egen institution för detta. Tala om resursslöseri och respektlösa lärare? Hur långt ska det få gå här i landet!

P.P.S. Titta på Carin Rodebjers vardagsrum! Visst är det underbart? Det finns en inredningsartikel om henne på Elle just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar