tisdag 25 januari 2011

Pinnstolar o sånt

Gick från jobbet redan kvart i fyra idag. Härlig känsla.
Förut hade jag alltid svårt att komma ihåg om kvart i betydde kvart före eller kvart efter. Det tycks ha klarnat här i Stockholm eftersom det där kom alldeles automatiskt.

Madde ringde mig när jag satt i tunnelbanan på väg hem och förkunnade ett spontanbesök hos oss i Stockholm inkommande helg! Det ska bli så kul! Nu ska jag äntligen inviga martiniglasen som jag fick i juleklapp av käre P. Dry marrrrtini.

För att tala om nånting helt annat så har jag länge tyckt om idén att inreda med flera olika stolar runt samma bord. Som på bilden nedan. Men vet dock inte om det är någonting för mitt hem? Pinnstolar är jag i alla fall väldigt inne på.

Bilder från Sköna hem och Souvenirsofagirl

Mitt drömkök har i alla fall många av de egenskaper som syns på nästa bild. Jag vill ha ha både hyllor med skåpluckor och utan så att fina burkar med egenmarinerade oliver, rostade frön och hemmagjord müsli får trängas framme med olika glas och kokböcker och krukor med färska örter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar