söndag 9 januari 2011

Solig slaskig söndagmorgon

Guten Morgen! Vi hade gäster igår som hjälpte oss att dricka upp resterna av nyårsskumpan och vinet. Vi spelade Rappakalja också och jag vann! Jag måste dock konstatera att till skillnad från vad jag hade förväntat mig så hade skumppa snarare en negativ inverkan på kreativiteten och idérikheten som behövs för att skörda framgångar i detta spel...

Innan vännerna gjorde entré i vårt hus smaskade vi i oss en ungefär liknande sallad som jag slängde ihop åt mig i fredags men med ingefärsglaserad kyckling den här gången! Det är ett jättegott och enkelt sätt att marinera kyckling på. Man tar 3 kycklingfiléer och skär dem i strimlor. Sedan blandar man ihop en marinad på 2 msk riven färsk ingefära, 3 rivna/finhackade vitlöksklyftor, 2 msk soja, 3-4 msk honung, 1 chili/chiliflingor och 2 msk olivolja och låter kycklingen marinera i kylskåpet i ca en timme. Woka den sedan i 3-4 minuter och servera gärna med hackade jordnötter och en sallad! Det kan se ut så här:


Morgonkaffe och frukostsaft gjord på pressade apelsiner och granatäpple

Nu har vi laddat ner Easy A och Love and other drugs som vi tänkte kolla ikväll. Idag tänker jag bara ta en lugn dag, kanske gå ut på en promenad, och laga god mat till kvällen. Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar