måndag 21 februari 2011

Lamm och bullar

På lördag blev det lammstek med potatisgratäng och rödvinssås till middag. Steken blev så otroligt saftig och god, tacka vet jag Bonniers kokbok! Därifrån hämtades också recepten för den franska potatisgratängen och rödvinssåsen, som i själva verket blev en 50/50 rödvins- och madeirasås. Riktigt gott.



Igår fick jag lust på fastlagsbullar och i och med att fettisdagen närmar sig bestämde jag mig för att baka lite semlor. Helt av misstag blev det dessutom nästan GI-bullar till på köpet eftersom vetemjölet tog slut i mitten och jag fick fortsätta med grahammjöl. Peik märkte ingenting! Här min bulle med mandelmassafyllning och Peiks bullar med grädde och sylt. Semlor med sylt är förresten något som inte existerar här borta, men det kanske ni visste. Inte för mig heller. Jag är en mandelmassagalning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar