torsdag 17 februari 2011

Russinbröd

Åååååh vad jag älskar russinbröd! Det har jag gjort så länge jag kan minnas. Fick sån lust på det idag så jag fick köra på en nödlösning och nu sitter jag här och tuggar i mig en fralla med russin under salladen och skinkan. Någon tycker säkert att det här låter jätteäckligt men vad är egentligen skillnaden mellan att ha russin i degen eller att använda dem som pålägg? Nöden har ingen lag.

Jag tror jag ska baka russinbröd i helgen. Sånt med en massa frön och nötter i. Då blir det riktig finfrukost :) Är det lätt att baka bröd?

Snart ska jag iväg på lunch med en kär väninna som även ska på arbetsintervju några 100 meter från mitt kontor. Håller tummarna!

P.S. Jag tänkte skriva semla men så märkte jag att det låter helt fel i mina öron, semla börjar låta mer och mer som någonting sött för mig, vad är det egentligen? Så då blev det fralla istället, men vad säger man hemma? Brötchen liksom? Nu har jag nog börjat vara här för länge..

P.P.S. Värsta blogspotirritationen just nu eftersom jag inte kan förstå varför mina bilder inte går att ladda upp större än se nedan samt varför jag inte vet hur man skapar riktiga bildtexter?! Any little helpers....?

Den här bilden hittade jag här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar