söndag 13 februari 2011

Urban deli

Idag har vi handlat i olika mataffärer runt Nytorget som säljer diverse ekologiska, vegetariska och närproducerade varor. Jag tänker absolut börja köpa mitt kött och mina grönsaker här! Urban deli blev en favorit, dom har ett ganska hip't café/lunchställe i samma lokaler - åh vad jag vill bo i detta kvarter! Johannes köpte apelsinsaft som man fick pressa själv i en barbapapa-mackapär som syns på bilden nedan. Jag köpte aloe vera-tandkräm, linfröolja, choklad gjord på rismjölk, tofu-ost, lite smörgåspålägg från disken, ett valnötsbröd och granatäppelsaft. Kanske jag hinner duka upp till en liten alla hjärtans-frukost i morgon bitti!


Sedan plöjde vi igenom så gott som varenda café runt Nytorget och hittade till slut ett ledigt bord på det sjätte eller sjunde stället. Där satt vi ner med lite drickbart och varsin kanelbulle och spelade Yatzy så tärningarna flög genom rummet. Sedan bar det av hemåt via Akki Sushi vid Medborgarplatsen.

Yatzy på Il Caffé på Södermannagatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar