lördag 12 februari 2011

Kaffekoppen

Vi har vandrat omkring på Söder, i Gamla stan och in till City. Fikat på Kaffekoppen vid Stortorget och pratat med en kille från Australien som var bosatt i London och här i Stockholm över helgen. Vi tror att han var homosexuell för han frågade om det här inte var ett gaycafé, varpå jag ju kunde upplysa honom att det är Chokladkoppen vägg i vägg som står för det ryktet. Han frågade också om vi varit på Patricia, en gaypartybåt vid Slussen. Men har var riktigt trevlig.

Jag åt min första och troligen sista semla a.k.a. fastlagsbulle på caféet, och till min förvåning blev jag serverad en kanelbullesemla. Det var en kanelbulle som var skuren på hälft och fylld med grädde och mandelmassa. Helt gott, men jag måste såklart låta bli grädden pga min allergi, hädanefter blir det nog hemmalagade semlor gjorde på havremjölk och mjölkfritt margarin. Det smakar faktiskt helt likadant som vanliga versioner. Nu ska vi snart iväg ut och äta.

Kanelbullesemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar