söndag 20 mars 2011

Bjudning

Jag hade en kul dag igår. Stod i köket i sex timmar och förberedde plock och gott till kvällens lilla vårbjudning hos oss. Det blev några olika smårätter och jag tror det blev riktigt bra!

Började med kexen som skulle slängas in i ugnen med lite flingsocker och rosmarin. Toppades med en stark blåmögelost och en klick björnbärssylt. Väldigt lyckade ostkex om jag får säga!



Så var kexen färdiga.


Tuplaner fick stå för vårstämningen.


En av mina favoriter blev dessa crostinis med tonfisk och mango chutney.


Minipajer med svamp och rucola.


Minismörrebröd med en röra av rökt lax, äpple och gräslök.


Och så bjöd vi dessutom på piroger fyllda med köttfärs och rucola/fetaost och spenat men dem blev det tydligen ingen bild på (förutom den nedan då). Inte på gästerna heller för den delen för jag glömde kameran i köket - next time!

1 kommentar: