måndag 21 mars 2011

Raw yogi

Ikväll var mitt effektivaste yogapass hittills. Sista gången på kursen dessutom. Det känns lite dumt att den slutar, men det bestämdes faktiskt att kursen ska fortsätta, och även om jag bestämde mig för att inte gå den för att jag skulle missa så många timmar (och för att det brukar vara ganska motvilligt jag klockan 19 drar mig upp ur soffan mot Fjällgatan uppe på Söders kullar), så kan jag köpa klippkort som jag kan gå på kursen med på då när det passar. Perfekt.

Nu har jag hällt i mig sesammjölk och några bollar gjorda på nötter och torkad frukt till kvällsmat och förberett morgondagens raw lunchlåda. Det var länge sedan! Jag mixade en cashewcurrydressing av - tadaa - cashewnötter, purjo, vatten, soja (borde egentligen införskaffa mig en raw tamari istället som inte är processerad), curry, gurkmeja och pressad citron. Själva maten kommer bestå av hackade naturella jordnötter, kokosflingor, russin, blötlagt vildris, en banan och en mandarin och lite bladgrönt. Det vattnas redan i smaklökarna! ;-) Alltså ni fattar nog inte hur BRA man mår av det här. Redan efter en halv dag. Recepten kommer från Erica Palmcrantz bok om raw food.



Lite råkostinspiration härifrån och därifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar