onsdag 23 mars 2011

Onsdag

Nu är jag inne på mitt tredje dygn med endast raw food. Det är första gången jag har hållit mig till 100 % under ens en hel dag och jag måste säga att jag älskar det! All mat blir så mycket godare, fräschare och den där typiska lunchkoman som brukar infinna sig runt 13 existerar bara inte. Ändå äter jag mig mätt såklart. Blir jag sugen på något gott på kvällen så mixar jag ihop lite goda bollar av nötter, torkade frukt, russin, kokosflingor, honung, carobpulver - vad man har hemma liksom - eller så gör jag min goda smuldegspaj med hallon och blåbär och cashewgrädde till. Det tror jag jag gör imorgon när tjejerna kommer till mig på vin och mat!

Förberedelserna inför resan börjar vara klara. Dagens lunchpaus ägnades åt att besöka Naturcompaniet där jag köpte en Fjällräven-moneybag och myggspray och på apoteket shoppade jag loss för crazy bananas 731 spänn. Huurray. Fick en sista minuten-tid till bryn- och fransfärgning för imorgon också! Nu sitter jag här i köket i jeansshorts och världens minsta topp som jag måste pröva om de fortfarande passar sedan förra sommaren. Tur var har jag inte blivit större. Får inte glömma yogakläder...

Nu vet jag att jag inte är en Blondinbella och att ni kanske inte blir lika förfärade om jag är borta i två och en halv vecka som hennes läsare skulle bli men jag ska försöka säga hej via bloggen där nerifrån också! Kanske vinka till er från nån sandstrand.


Mmmmmmm via

4 kommentarer:

  1. Ni har tydligen ett lite bättre skafferi än vi har.. har nämligen inget av de råvaror du nämnde hemma så där annars bara :D Eller kanske några torkade russin från glöggsäsongen.. :)

    SvaraRadera
  2. Väntar mig en introduktionskväll till raw food när vi hittar till Sthlm! Inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Raw food... spännande. Jag är nog lite skeptisk. Kanske man borde testa?! Köp förresten myggspray i Thailand också. På seven eleven säljer dom små söta sprays som ryms i handväskan som doftar GOTT och dessutom fungerar, till skillnad från de man får här i Finland. Hoppas ni får en ljuvlig resa.

    SvaraRadera
  4. Bella, det ska du få! Rawfood är IT, rekommenderar alla att pröva. I alla fall gourmet rawfood som inkluderar massvis med nötter och dadlar och andra goda torkade frukter och nyttiga sötsaker liksom. Mmmmmm. Tack för myggtipset, ska ta en sväng via seven eleven vid tillfälle!

    SvaraRadera