onsdag 1 juni 2011

Hej hopp onsdag!

Jag försöker ta igen bloggandet från de senaste dagarna haha. Jag började på nya jobbet i måndags och man blir trött av att jobba hela dagarna kan jag säga! Så trött att man låter Friskis & Svettis-kortet ligga kvar i plånboken och kommer hem och bara orkar häva i sig avokadosmörgåsar och ligga i soffan hela kvällen och kolla på Mad Men. Men imorgon är det ledigt och ikväll så borde jag packa. Imorgon klockan 07.10 lyfter nämligen British Airways och jag mot Londontown! Tänk. Jag har aldrig varit i England. På lördagen vankas det nämligen åter bröllop på landsbygden. Så det blir långhelg i öriket. På måndagen är det ju Sveriges nationaldag så vi behöver inte jobba förrän på tisdag nästa vecka! Fredagen är ju givetvis klämdag.

Vi leveri bröllopstäta tider, kära läsare. Nästa helg är det nämligen dags för Filip att få sin Madeleine i Gamla kyrkan i Helsingfors så då bär det av österut! Sedan blir det paus (till september).

Så nu borde jag igen hämta kappsäcken från källaren, slänga i lite kläder, klackskor och klänningar och efter det tänkte jag helt själv experimentera fram en raw rabarberpaj. Vi ska se hur det går med det. Jag blev inspirerad på jobbet idag där jag fick i mig årets första hemgjorda rabarberpaj. Vi har nämligen ett fantastiskt kök på jobbet. Förutom buffetfrukost, glasslåda, kakskåp, hemlagad lunch med ostbord och finfrukter såsom ananas och vattenmelon och jordgubbar till efterrätt kommer det nämligen söta mejl från köket på eftermiddagarna, igår "goda chokladbollar finns i köket", idag "om 15 minuter serveras det rabarberpaj med vaniljsås i köket"... Folk brukar gå upp i vikt här i början.

Nu ska jag sluta skriva, om nu någon orkade med så här långt.

See you later
alligator!

P.S. En random bild för att pigga upp inlägget. Favoritcafé Gilda vid Nytorget.




Och Peik som fjantar sig med sin cykel på Söder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar