onsdag 3 augusti 2011

Godmorgon! Godmorgon!

Avnjuter en bärig frukost ur mina nya frukostskålar från Pentik. Visst är de fina?

Igår var en fin dag - det ska vara en hel fin vecka faktiskt! - så vi träffades efter jobbet och cyklade genom stan ut till Skeppsholmen. Det är världens vackraste lilla ö mitt inne i Stockholm! Ni vet den där Moderna Museet ligger. Men jag hade aldrig avvikit från den gatan som leder en just rätt upp till museet utan nej nu cyklade vi runt hela saken och det var så fint så fint, där fanns dom finaste kajerna längs med vattnet, bästa picnicgräsmattorna, gulligaste små husen och coolaste caféterasserna. Egentligen åkte vi ut hit för att gå till Gröna gången som jag läste om på en av mina favoritbloggar men det var nog stängt eller så för vi hittade inga picknickande svenskar på Gröna gångens gräsmattor. Får ta oss dit en annan gång igen. Ja och tyvärr så var kameran inte med. Men tro mig det var fint!



Frysta hallon och blåbär (snyft, för en vecka sedan var det färska bär i Malax), skivad banan, hackade valnötter och kryddat med lite kanel och agavesirap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar