onsdag 17 augusti 2011

Packningskväll.

Imorgon efter jobbet åker vi till Amsterdam. Det ska bli trevligt med en minisemester innan hösten kör i gång på allvar. Jag hoppas att det är soligt och varmt ute i Europa och att vi hittar de finaste kanalerna och ljuvligaste vintageshopparna och att Anne Frank-museet inte sviker mina förväntningar. Jag läste alla Anne Frank-böcker jag kunde få tag på redan som 10-åring och har väntat på detta ända sedan dess. Jag vet att det är litet. Men jag hoppas på att det rymmer mycket känslor och historia speciellt för mig som faktiskt känner att jag har en nästan livslång relation till denna flicka och den värld hon levde i. Vi får se vad det ger. Sedan kanske vi ska gå en sväng till glasögonmuseet. Eller till väskmuseet. Eller bara spatsera omkring. Vi ser!

Ikväll har vi igen ätit zucchinistagliatelle med tomatsås och kalamataoliver och marinerade champinjoner och jag är så trött så trött och ska försöka packa det sista in i min lilla kappsäck innan jag stupar i säng med de sista sidorna av Haruki Murakami. Det är väl inte så mycket mera än klänningar och pass och systemkamera som känns livsnödvändigt för en liten weekend som denna. Hoppas ni får en bra helg ni med (säger jag fast det ju bara är onsdag).


Här en bild på mig från en sommarmiddag hos Pete och Linda i juli. Snälla Linda hade lagat en egen liten mjölkfri chokladkaka åt mig... Mmmmmm!

2 kommentarer:

  1. Vet du att du är andra hitten när man googlar "raw efterrätt"?

    SvaraRadera
  2. Åååh, njut av semestern! Här sitter jag också och drömmer om äkkilähtö, hoppas det blir av!

    SvaraRadera