måndag 22 augusti 2011

Cyklar, cyklar, mera cyklar

Nu är vi hemkomna från Amsterdam. Det var en trevlig helg. Mycket broar och cyklar och holländare kan jag berätta. Vi bodde i Jordaan, som så passligt visade sig vara favoritkvarteret. Här kommer lite bilder från fredagen. Jag orkar inte skriva så mycket nu så det blir mera historier en annan gång. Men så mycket kan jag berätta att vi har promenerat så att fötterna värkte (inte åkt ett enda transportmedel under hela vistelsen!), fått smaka på det det holländska köket har att erbjuda, och hittat diverse mindre och större föremål att ta med sig hem. Som lite servetter med blåvita hollandsmotiv, underbara små minipajformar, en prickig klänning, en blommig sjal och världens stiligaste väska som även rymmer min vän kameran. Visar mera en annan gång. 





Cyklar. Ja, jag säger det. Min skulle platsa väldigt fint där.


Morgonkaffe vid Egelantiersgracht, ty kaffet på hotellet smakade lite blä.


blä att jag fick byta till te istället, men här fick jag mig minsann äntligen min kopp svart kaffe!



Efter en hel dags flanerande tyckte vi att det skulle vara gott med lite öl respektive rosé.


Efter ett raskt ombyte på hotellet spatserade vi iväg till en minst sagt moderlig restaurang.


Men mer om det imorgon! Nu säger vi godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar