lördag 3 september 2011

Chantarelles vol 2.

På torsdag ordnades ren- och kantarellpajsbjudning på Borensvägen i Årsta. Jag köpte alldeles för mycket kantareller tidigare i veckan så därför kom jag på att improvisera ihop den här godingen åt oss. En botten av graham- och sojamjöl, renskav, kantareller och västerbottenost. Jag är så duktig på att undvika mjölkprodukter på grund av min mjölkproteinsallergi att jag nuförtiden riktigt bra tål små mängder mjölkprodukt emellanåt. Men bortsett från osten är pajen i övrigt såklart gjord på mjölkfritt smör och grädde. Det smakar nämligen helt precis likadant.



Annika korkar vinet. Att dricka vin en torsdag är lite som att inleda veckoslutet en dag för tidigt!


Peik kom hem från jobbet i tid och fick också vara med på kantarellkalas. Nyinflyttade Ida var också här men hon fastnade inte på bild. En förträfflig torsdagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar