söndag 9 oktober 2011

Kaffe, te och gröna pulver i oktobersolen

Efter superfrukosten och lite shopping (skönt att vara tidigt ute på stan för en gångs skull!) satte vi oss ner i Kungsan med lite filtar och kaffe och berättade för våra fikakompisar vad vi just lärt oss och visade upp våra inköp och nya inspirationskällor. Skepticismen var påtaglig i luften kan jag säga.


Det var bara 8 grader när jag gick hemifrån vid 09 men när solen tittade fram vid 12 var det riktigt skönt att sitta ute med en värmande kopp te och en filt runt benen.




Jag köpte Blueberrys nya bok. Den är full med tips och tankar kring livsstil och attityder till hälsokost och de val vi gör och kan göra idag. Det står mycket grundläggande om de olika näringsämnen vi bör få i oss och hur vi på bästa sätt tillgodogör oss näringen i vitaminer och mineraler samt hur olika superfoods och tillredningsmetoder kan ha en främjande effekt på vår kropp. Plus en massa recept. Kan knappt lägga ifrån mig boken längre.



Fikasällskapet bläddrar i min nya bok.


...och inspekterar Idas nya gröna pulverpåsar. Här den lilla dunderalgen spirulina.


Det var det lördagsfikat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar