söndag 23 oktober 2011

Den perfekta ta-det-lugnt-söndagen

Det var en varm söndag idag - åtminstone om man jämför med fredagmorgonens temperatur på 2 grader och de halvfrusna vattenpölarna på väg till jobbet! Då kändes 12 grader och strålande solsken så skönt att vi promenerade till Gullmarsplan på vår väg på söndagsshoppingen in till stan. Pigga och krya dessutom - vi var ute och äta med ett par vänner igår och kom hem ganska tidigt för en gångs skull. Jag har verkligen behövt denna helg till att vila upp mig. På fredag kväll trodde jag att jag skulle få feber dessutom, det frossade och ömmade och allt möjligt, men det var nog bara utmattning tror jag nu.


På vår lilla gata.


Det var länge sedan jag själv synts på bloggen har jag på känn, så här är jag. Idag.



Här promenerar vi genom Årstaskogen, upp för trappor och ner för backar... Det är lite kulligt här.




Jag fick i mig en godgod sojacappuccino i Gallerian dessutom. Det är sådant som är förunnat endast veckosluten. Det har öppnats lite nytt längst in i Gallerian förresten, gå och kolla en sväng. Efter den här bilden måste Peik dock sticka hem och kolla på en fotbollsmatch (som inte gick riktigt så där som tänkt kanske, så han kanske kunde ha hoppat den så här nu i efterhand), så jag satt kvar en stund med min kopp och min kamera och så strosade jag omkring lite till i några butiker tills jag åkte söderut igen för en promenad tillbaka hem från Gullmars. Ett par höstskor fick jag med mig hem också. Bra dag.

Nu ska vi laga laxfärsbiffar med skagenröra på hemgjord majonnäs och handskalade räkor och njuta av någon slumpmässig film på TV. Nya serien Pan Am har börjat sändas här på söndagar förresten men vi har tjuvkikat lite på den redan och jag kan varmt rekommendera den åt er alla. Den handlar om flygvärdinnor och hemliga agenter och härligt 60-tal. Lite my style.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar