fredag 4 november 2011

Jazz, Tintin och Milou

Hej igen efter en liten bloggpaus! Jag har somnat före klockan 22 varje kväll denna vecka och inte funnit energin att ta datorn i min famn och pyssla med text och bilder. Men nu är jag här igen! 

På söndag hade vi siktat oss in på jazzbrunchen på Södra teatern. Det har de varje lördag och söndag och det var alldeles förträffligt gott och stämningsfullt! Man kan inte boka bord dock så man ska vara där i tid till öppning alternativt vara förberedd på att köa en liten stund. Maten var underbar - en av de bättre bruncherna jag varit på här i Stockholm. 




Roliga bilder på väggarna.

Man känner sig så viktig när man sitter och dricker sitt morgonkaffe till live jazzmusik. Bara en sådan liten detalj.


Efteråt rullade vi ner från Mosebacke mot Gamla stan och vidare in till City, där vi ägnade oss åt söndagsshopping och caféflanage och bokhandelsfilosifering tills det var dags att se Tintin på biografen Park borta vid Humlegården. Det var proppfullt och alldeles slutsålt och jag älskade filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar