tisdag 20 december 2011

Den 20nde december

Ikväll tjuvstartade vi vår julmiddag. Vi insåg nämligen att vi har sill och skinka för en hel familj i kylen och ska det förtäras endast på torsdag kväll, innan vi både åker vidare för att fira jul på var sitt håll, får vi nog svälta rejält fram till dess. Minijulmiddagen till ära lagade jag så en julig sallad till. Eller till och till, den fick faktiskt utgöra måltidens epicenter.

Hackad rödkål, alfalfagroddar, bladspenat, apelsin i fina bitar, valnötter, torkade fikon, pumpakärnor, kokosolja och lite salt och peppar. Så ska julen smaka! Nästa gång tror jag att jag tänker riva i lite apelsinzest, det smakade alldeles för lite apelsin tycker jag. Rödkålen ger en ganska intensiv smak. Man får väl pröva sig fram.



Kvällen avslutades i köket med lite raw julbak. Mer om det en annan dag. Nu ska jag stupa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar