måndag 13 februari 2012

Groddmorgon och ny blender

Rawfood kräver planering! Jag har en tendens till att vara lite slarvig ibland vilket inte alltid slutar bra - jag glömmer skölja mina groddar så att de torkar/möglar och jag tvingas slänga dem, jag glömmer köpa rätt grejer i matbutiken eller kommer inte ihåg att lägga frukostnötterna i blöt kvällen innan. Det ena dummare än det andra. Men nu har jag haft en strålande måndag morgon vad den här aspekten gäller, jag har sköljt mina groddar (bockhornsklöver och alfalfa), lagt kikärter och valnötter i blöt för att kunna göra min första sats raw falafels efter jobbet ikväll och mixat ihop en vacker och len grön frukost- och mellanmål-på-jobbet-smoothie med min nya blender. Min gamla gick nämligen sönder en morgon förra veckan, ve och fasa, och jag har känt mig som en halv människa sedan dess. Igår köpte jag mig en ståtlig silverfärgad sak med diverse finesser såsom speciella smoothie- och rengöringsprogram och dryckerna blir finare än någonsin tidigare i detta hushåll. Skål för det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar