onsdag 11 april 2012

Grundande bovetegröt med banan

Nu är jag tillbaka i vardagen igen och har rivstartat dagen med en bovetegröt på bland annat banan och torkade fikon. Jag kände för någonting tungt och grundande idag och det blev det verkligen. Andra dagar igen vill jag ha en riktigt lätt frukost och då är några bitar frukt eller en lätt smoothie ett bra alternativ. Det blev en stor portion dock och jag orkade väl sätta i mig ungefär hälften - resten får vänta till ikväll eller till frukost imorgon istället! Ha en bra onsdag.


1/2-1 dl bovete, blötlagt över natten
1 banan
1 torkat fikon
2 färska dadlar
1 tsk kokosolja
kanel

Skölj det blötlagda bovetet noggrant för att få bort bitterämnen på ytan. Mixa sedan med de övriga ingredienserna och avnjut tillsammans med en stor kopp av ditt favoritte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar