onsdag 11 april 2012

Avokado coconut dream

Jag älskar att leta och vraka bland ingredienserna i köksskåpen och improvisera ihop en nya blandningar och fantastiska smakkombinationer. En kväll på landet svängde jag ihop en fruktsalladsvariant med avokado och kokosolja. Det börjar vattnas i munnen igen när jag tänker på alla färska ingredienser som fick trängas om en plats i de små skålarna.


Blanda äpple, torkad frukt, russin, avokado, mandlar, pekannötter, och banan i en skål. Blanda i lite kanel, kokosolja (smält i vattenbad), ringla över några droppar honung och dekorera med kokosflingor, kakaokross och citronmeliss. Väldigt enkelt, och väldigt gott! Det här kan man häva i sig istället för påskägg och choklad om påskharen börjar komma farligt nära :-)

Avokado är helt fantastiskt - det passar till frukost, lunch, middag och till och med desserter. Se till att alltid ha en skål avokadosar i köket!

4 kommentarer:

  1. Wow, vad fint och gott allting ser ut här! Vad glad jag blev att jag hittade hit! Jag skrev ett inlägg om groddat bovete på min blogg, och så snubblade jag över din bovetevälling. Jag länkade hit och till ditt recept, hoppas det var ok. Hit kommer jag tillbaka, gud vad kul med så mycket inspiration!
    Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du hittat hit, och vilken intressant blogg du har själv. Du är mer än välkommen åter :-)

      Radera
  2. Det låter Jättegott! Jag gillar verkligen din blogg och alla dina fina inspirerande inlägg. I helgen har det blivit både äpplepajen och äpple/kanel bollarna! / Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad jag blir sugen på äppelkanelbollar när jag läser det här... Hoppas de blev goda!!

      Radera