tisdag 15 december 2009

Spanskt mode, j'adore!

Jag hittade en ny favoritbutik i Madrid. Den påminde om den härliga butiken som jag hittade i Barcelona som heter System Action, som jag trodde att skulle finnas även i Madrid. Tyvärr förelåg det inte så, men på sista dagen hittade jag istället Massimo Dutti, som jag tidigare också hade läst att borde påminna om min kära System Action! Jag köpte två blusar. Skulle ha kunnat köpa såå mycket mera. Det bästa av allt är dock... att den finns i Stockholm! I Sturegallerian! URLYCKLIG! Stilen är lite romantisk, med övervägande naturliga färger. Prisklassen är också bra, ungefär som Mango eller Zara (åtminstone i Spanien). MD har också kläder för män så jag ska försöka dra Peik dit under nyårshelgen haha! Här är några modeller av Massimo Dutti:

http://www.massimodutti.com/

Massimo Dutti
System Action

1 kommentar:

  1. Massimo Dutti har också en butik helt nära NK! Den är dessutom mycket större än den andra :) Om jag minns rätt var det snäppet dyrare där än i Zara, nog, men prisklassen var ändå helt okej :)

    - Bella

    SvaraRadera