lördag 12 december 2009

Vaken i Toulouse

Bon soir!

Här sitter jag i min lilla toulousianska lägenhet och surfar efter nyheter och annat lite smått och gott mitt i natten, när jag plötsligt kom på den fixa idén att skapa en blogg! Det verkar säkert lite paradoxialt att skapa den först nu när jag är på väg hem från Toulouse om 1,5 vecka (närmare bestämt om 10 dagar!) - jag skulle ha haft så mycket smaskigt att berätta härifrån under de senaste 3-4 månaderna!

Men sanningen är den att mitt dagboksskrivande tyvärr inte har varit så framgångsrikt, jag får ont i handen av att skriva och dessutom befinner jag mig i ett konstant ångesttillstånd varje gång jag försöker plita ner något eftersom jag får för mig att jag måste hinna berätta precis allt som händer och allt som jag tycker och känner och handen och tiden och minnet bara inte räcker till! Jag skriver så mycket snabbare på dator och det känns som att en stor stenbulting skulle ha fallit från mitt hjärta nu när jag kom på det här magnifika sättet att föreviga mina minnen och dela med mig av dem åt andra ;-) Det är ju så trevligt att läsa i efterhand men jag har ju som sagt inte visat mig från min bästa sida gällande det här. Jag skrev idag, den 11 december, och inlägget före det var daterat den 2 september. Min första skoldag i ESC Toulouse... Jag hade tänkt att det skulle vara himla skoj att i efterhand läsa hur mina vänskaper och förhållanden i övrigt till andra människor här nere skulle utvecklas - men nej, inga bevis, inget smaskens!

Imorgon är det läsårets sista stora fest. Biljetterna kostar 20 euro och det ingår 11 drinkar i det. Varför månne just 11? Det är en champagne apéro klockan 20h30 för alla tredje årets studerande (motsv. ca femte årets studerande vid Hanken) och en timme efter det börjar det väl mig veterligen strömma in yngre folk. Det ska bli trop classe eftersom alla kommer att vara där, ingen har tenter mera! De senaste veckorna är det nämligen bara vi aerospacare som har hängt med i svängarna i Toulouse heta nattliv... Så nu behöver jag inte titta på endast dom mera! Hahaa!

Vad har jag då pysslat med sedan jag kom hem från Madrid? Ångestat, det är vad jag har gjort! Först angående flytten till Stockholm - Peik och jag funderade oss fördärvade fem timmar på onsdag kväll på skype över hur vi ska ordna allting och bedrövade oss över att det såg ut att bli och kosta över 300 euro PER MAN för oss stackars två. Nästa dag talade jag med mamma och hon hade förstås en kupong till en s.g.s. gratishytt + billigare paketbilsplats till Silja Line som gick att använda under mellandagarna. Så dit gick den onsdagkvällen... Men flytten är i alla fall fixad och jag är alltså i Stockholm 28.12. - 3.1.

Dessutom har jag börjat testpacka mina resväskor vilket också gett upphov till några ytterst ångestfyllda stunder. Hur ska jag få allt hem? Kanske genom att så småningom börja sluta shoppa? Madrid var farligt!

Nu ska jag avsluta min första blogg tweet och kanske krypa till kojs - eller kolla på ännu ett avsnitt Grey. Izzy har cancer och allt är jätte spännande.

Bisous et à très bientôt !

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar