måndag 11 januari 2010

Early winter wonderland

Jag tog svininfluencavaccinet i morse på Granis hälsostation. Jag är inte van vid att stiga upp så tidigt (före 9), eftersom jag varit ledig ganska länge nu. Ännu har det inte börja värka i armen men det är jag alldeles säker på att det kommer att börja, precis såsom förra årets vår då jag blev stucken för stelkramp. När jag kom in i rummet på hälsostationen frågade de mig "Var det du som var gravid?" - eeh, vadå? Sen undrade dom vilken riskgrupp jag då tillhörde och konstaterade att jag är under 24. Jag ides inte anmärka att jag ju fyllde 24 för en dryg vecka sedan. Nu har jag i alla fall vaccinet! När jag kom hem insåg jag dock att min egen lilla riskgrupp ju heter "jag är i Finland bara några dagar till och måste få vaccinet omgående"!

Morgonkaffe, men nu har jag tvingats övergå till mjölkfritt sådant! Jag prövade att använda havredryck istället men det började bara smaka järn tyckte jag och kaffet blev inte alls så där ljusbrunt som av mjölk. Sojamjölk ser ut som om den skurit sig och den kan man också lätt utveckla allergier mot om man använder den alltför ofta.

Ikväll blir det kaffe med flickorna på Café Esplanad. Före det hoppas jag kunna gå på yoga med mamma i stan (måste avvakta med armen).

Innan jag glömmer vill jag tipsa om en mycket användbar sida som finns att hitta på copypastecharacter.com. Jag använder den dagligen eftersom min Mac har engelsk tangentuppsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar