fredag 1 januari 2010

Nyår och hemmahamburgare

Sitter i köket i vårt nya hem i Årsta i Stockholm medan dom andra (Peik, Emma, Thomas, Daniel, Andreas och Linda) tittar på Ocean's Twelve i vardagsrummet. Det nya året inleddes alltså för vår del i Stockholm med en lyckad fonduemiddag och fest hos Peiks svenska stekarkompis i Vasastan. De senaste dagarna har gått i flyttandes tecken - ännu igår höll Peik och jag på att packa upp lådor och plastsäckar med kläder och saker och vi har fortfarande en del ouppackat. Inte på grund av lathet dock utan snarare på grund av brist på förvaringsutrymme. Efter att jag kommer tillbaka från Finland (är hemma 4.-15.1.) ska vi åka ut till Kungens kurva en tredje gång och försöka inhandla nånting att gömma allt smått plåter i!

Det är kallt i vår lägenhet. Man kan inte gå barfota på golvet. Det värsta är ännu tll att det kallaste rummet är vårt sovrum... Men det gör det i och för sig ännu skönare att hela natten få kura ihop sig under mitt jättetäcke. Idag har vi lagat Peiks och mina jättegoda hemmagjorda hamburgare och klyftpotatisar. Det tog nästan 2 timmar att kocka ihop allting! Och det var inte lätt att fösa Thomas och Daniel till diskhon efter det (de hjälpte inte nästan alls till med maten utan tittade istället på Comedy Central Roast (vi har en TV-kanal bara med standup!! (och jo okej det är jätte skoj))) men nu glänser och strålar det så fint i hela köket.

Imorgon är det min födelsedag! Hurraa för det vetja! Vi ska gå ut på stan o shoppa o äta muffinsar och sedan ut på restaurang mot kvällen innan Linda åker ut till Arlanda. Vi andra åker över till Finland med Silja den 3.1.

Nog för idag. Jag återkommer med bilder etc på lägenheten när den ser lite bättre ut (=när vardagsrummet inte längre fungerar som lagringsutrymme för fem gästers resepackning).

Hejsvej så länge då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar