måndag 21 december 2009

Sista morgonkaffet

Snart är det dags att sticka. Stephan ska komma och checka att jag inte söndrat eller förstört någonting i lägenheten och sen är det bara att hoppa i en taxi med mina väskor och vinka farväl till Toulouse.

Jag hoppas hoppas hoppas att mitt flyg lyfter! Så många som har åkt härifrån har fastnat på flygplatser, i tåg osv. på grund av snön i mellersta Europa. Irländarna David och Jean-Anne skulle flyga på fredagen från Carcassonne, måste istället ta tåg till Paris för att ta ett annat plan därifrån ett dygn senare. Tuukka som skulle fara hem igår fick vänta i över fem timmar på Toulouses flygplats eftersom det härjade ett snöoväder i Frankfurt. Jag ska också via Frankfurt, också med Lufthansa... Men jag har kollat flygplatshemsidorna och det ser bra ut än så länge :)

Nu ska jag dricka upp mitt sista morgonkaffe och äta min banan. Jag måste avfrosta frysen och kylskåpet i natt så har inte kunnat spara någon annan frukost.

Aur revoir Toulouse !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar