fredag 15 januari 2010

Hurra för Stockholm!

För att fira att jag nu har anlänt till Stockholm för gott har jag piffat upp min blogg lite grann för att matcha mitt så kallade nya liv lite bättre. Så hej på dig Stockholm!

Resan från Grani hit till Borensvägen tog bara 4 timmar sammanlagt. Det är ju snabbare att komma hit än att åka till Malax! Själva flyget tog dessutom bara 40 minuter. Skööööönt!

Jag hade lite (hehe) övervikt i bagaget. I två kappsäckar hade jag tillsammans 35 kg + några kilon i handbagaget. Jag måste betala överviktsavgifter för 7 kg (eftersom jag inte hade något handbagage skrev hon över 8 kg av övervikten på det) och som tur var kostar det bara 6 euro per kilo om man reser inom Norden, så räkningen gick på fjuttiga 42 euro. Fiuu.

Mina blommor har dött. Peik måste nog lära sig att man faktiskt måste vattna dem för att de ska leva. Inte ens kaktusar klarar ju sig utan vatten, ju!

Nu ska jag fixa och pyssla och pynja lite i lägenheten, puss & kram

3 kommentarer:

  1. Synd att blommorna dog :(, speciellt den jag skötte om under hösten... Men dom hade ju måna fina på IKEA. Vad har du hunnit pynja nu då? Nya inredningsidéer till lägenheten?

    SvaraRadera
  2. Men den dog inte, den klarade sig faktiskt med sina vaxaktiga blad! Men den en vecka gamla saken i köket från IKEA blev inte långlivad, Peik får köpa en ny.

    En del inredningsidéer joo men imorgon tror jag jag ska ta och pleddra igenom några kataloger etc på nätet för att förbereda mig inför fredagens IKEA-besök!

    SvaraRadera
  3. Oj, spännande :) har också hittat endel fina idéer på internet. Kolla frstn skonahem.se, de e kanske lite speciella ibland, men ja tycker de just de som gör de så bra!

    SvaraRadera