måndag 15 februari 2010

Ett nytt, hälsosamt alternativ till liv

Idag tänker jag börja ett hälsosammare liv. För det första ska jag ska sluta äta choklad o bakverk och dylikt. Förrådet från julen och Sverigebåtskryssningarna i årsskiftet är sgs tomt så det borde inte vara alltför svårt. Förutom på helgerna, då man förstås får äta lördagsgodis. Jag tänker laga soppa till lunch och middag. Det finns massor goda recept på t.ex. alltommat. Dessutom ska jag fortsätta mitt motionerande. Förra veckan var jag 4 ggr på Friskis & Svettis - utmärkt! Jag brukar gå på spinning, skivstång (lame bodypump), intensivjympa eller yoga. Spinpuls är min nya favorit, man får en pulsmätare som man sätter runt magen och så kan man följa med sin puls under hela passet och tränaren säger ungefär var ens puls ska ligga under olika etapper.

Det enda som kan komma i vägen för det här är morgondagen. Fettisdagen. Vi ska se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar