onsdag 10 februari 2010

Knarrigt boende

Katten var just här på Stockholms bästa sushi och kanelbullar. De är oväntat goda fastän man tinar i mikron! Bullarna alltså. Resterna av min sushiportion inväntar nu kvällsmiddagen efter min spinningtimme. Här är så fint och soligt väder, himlen är blå och fåglarna kvittrar! Joo man hör det ganska bra in till lägenheten. Stockholms hus verkar vara jätte dåligt isolerade, både vad gäller oljud och kyla. Hur har dom inte lärt sig att bygga ordentliga hus? En morgon vaknade Peik och jag klockan 06 av att det lät som om någon satt i vårt vardagsrum och skrapade i golvet eller liknande. När man är yrvaken förstår man ibland verkligen inte vad som är på gång. Det visade sig sedan istället vara en granne som skrapade fönsterrutorna på sin bil utanför vårt sovrumsfönster. Vi hör också övre grannens morgonmusik och telefon som ringer och när han eller hon går omkring i lägenheten eftersom det knarrar så mycket i golvet. I början när jag skulle somna här om kvällarna var jag alltid rädd att någon går omkring i vårt vardagsrum. Nu kliver någon igen omkring där uppe. Rakt ovanför mig. Rotar i köksskåpen. Dukar.

Dags för mig att antingen sätta igång och jobba eller läsa i min bok Mamma pappa barn. Har läst ca 150 sidor sedan igår. Spääännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar