torsdag 11 februari 2010

Torsdagsdrivande

Boken som jag hade lånat av mamma var så bra att jag läste slut den på två dagar. Tyvärr inte bara under fritid men... Nu är den alltså slutläst. Vilken tom känsla. Det ska komma en fortsättning, Vyssan lull, det här var ren andra boken i serien, men den har inte ens kommit ut som inbunden ännu... Det är svårt att komma igång med jobbandet igen när man har haft roligare saker för sig under förmiddagen. Jag har faktiskt stigit upp kl 07 idag för att jag skulle gå på cellprovstagning på morgonen också. Det hörde ju kanske inte till de roligare sakerna men i alla fall. Man får automatiskt en kallelse till gratis sådant när man flyttar till Sverige.

Imorgon är det veckoslut! Jag kan inte fatta att det är det igen, veckodagarna går så otroligt snabbt här. Jag undrar hur jag får tiden att gå för jag är ju ganska mycket hemma bara. Jobbar, skickar jobbansökningar, lagar mat... Idag blev det wok. Jag älskar att laga mat i min wokpanna som jag fick till födelsedagen! Det går så snabbt och maten blir fräsch och smakfull.

Peiks kompis som är pilot på Ryan Air kommer hit imorgon. Han bor i någon av alla dessa Köpings-städer söder om Stockholm och blir hos oss över natten. Jag antar att vi ska dra ut på Söder och kolla in tidsfördrivsutbudet på Götgatan med närområden!

Efter det blir det mycket standup - kanske det bästa tidsfördrivet nååågonsin! Men jag måste säga att man faktiskt kan få överdos av det. Men då måste man nog gå ofta (=ofta på samma artist tills man kan skämten utantill). Anyways - nästa veckas fredag blir det Norra Brunn med middag och allt med mamma och pappa och helgen efter det Raw Comedy Club på Göta Lejon med Jessica. Peik förstås också.

Nu kanske jag ska fördjupa mig i SPSS igen... Jag hade ju faktiskt hunnit avinstallerat det från min dator. Ve och fasa.

Fick just hem brev från Hanken. Jag fick MG i gradun. Skulle ha velat ha U! BuuuU! Fast jag hade fått U i teoridelen, dataanalysen och GRAD AV SJÄLVSTÄNDIGHET.

En självständig kvinna!

1 kommentar:

  1. jeeij kan int vänta på att slippa på stand-up ti stockholm..allt du berättar låter lite extra flashit ne d handlar om stockholm, hu mycke coolare låter d int att ni ska ut på söder än o säga att ja far ti rödberga :) o hei anna, MG i gradun e jätte bra, Grattis!!!

    SvaraRadera