söndag 28 mars 2010

Sluuuuuuuut....!

Det har varit en kort dag idag. Vaknade klockan 11 i morse/förmiddag vilket ju för att göra saken ännu värre enligt den nya sommarjargonen betyder klockan 12. Jag har oljat disktorkställningarna i köket (det finns ju inga torkskåp i typ någo kök i Sverige) och varit på spinning. Till middag åt vi upp gårdagens pizzarester - jag måste rekommendera pizzareceptet från Under valnötsträdet med tillhörande tomatsås, det blev riktiga restauranggourmetpizzor! Man kan ju toppa dem med vad man vill, ovanpå tomatsåsen och den rivna mozzarellaosten valde jag att lägga pesto, svarta oliver, färska champinjoner, stekt lök och parmaskinka. Peik gestaltade sin med salami, jalapeños, oliver och blåmögelost. Så ni som har boken hemma - hugg tag i sida 50!

Nu är jag så otroligt slut och trött efter spinningen och oljandet som tog över 2 timmar att jag bara tänker sitta i soffan hela kvällen med en bok i handen och slötitta på tv med Peikus.

Imorgon är en ny dag...! Sen blir det PÅSK! Juhhuu - förresten, finns påskhäxtraditionen här i Sverige också? Man kan väl anta att häxorna isåfall knackar dörr på samma dag som i Svenskfinland alltså nästa veckas lördag (eller är det söndag?), inte idag som de finska barnen i Helsingfors gör. Men vi har dörrkod till trappingången så ingen kan ändå komma in hit och kräva oss på godis, muahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar