tisdag 20 april 2010

Kära vulkan

Jag borde sitta på ett flyg mot Barcelona just nu. Så inte bara Peiks resa blev inhiberad utan också min!! Jag är så sur och det gör inte saken bättre att det ska vara 1 grad och snöblandat regn i Stockholm imorgon. Emma hade ju en otrolig tur och fick flyga hem igår kväll genom någon skum korridor i luften men nu ser det ut som om askan har invaderat Europa och Sverige igen. Eller vad vet jag, mitt flyg är åtminstone inställt. Jag hoppas på att kunna flytta resan till början av maj istället, då skulle det inte vara riktigt lika störande. Men jag har försökt ringa MrJets (svensk motsvarighet till Ebookers) kundtjänst i över en timme nu men varje gång blir jag av någon anledning nr 6 i kön och så ber dom mig ringa på nytt och så måste jag knappra in alla koder och förval på nytt och tryck 5, tryck 8, tryck 13555... Hopplöööst! I fortsättningen tänker jag förresten alltid boka biljetter via flygbolagens egna hemsidor. MrJet tar en massa extra avgifter emellan om man vill ändra på sin resa och gör det hela annars också bara en miljon gånger besvärligare. Så vad ska jag göra nu? Min "semestervecka" i Stockholm???

Om man bortser från vulkanaskan som hela tiden tycktes pyra i bakhuvudena på oss under helgen hade vi riktigt roligt med Emma. Hon shoppade mycket, vi var på fika varje dag, gick runt på Söder, var på rasbiologi- och tvångssteriliseringsutställningar på Etnografiska museet och Forum för levande historia (utställningarna visas tom. våren 2011, rekommenderas!), åt på Vapiano, var på bio på Alice i Underlandet (inte så bra), hade lasagne- och bärpajsmiddag, var på Sonjas grej och åt glass i Kungsträdgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar